Zdrava prehrana, tjelovježba, zdraviji život: kako ostvariti planove s početka godine?

01/02/2022

Normalno da ne možemo odoljeti bogatom stolu i hrani koja je u ponudi krajem godine pa se većina u siječnju suoči s viškom kilograma. No, već je veljača, a vi niste još ništa posebno poduzeli?

Željeli ste izgubiti kilograme i zdravije se hraniti, ali više ne znate kako i s čime početi?

Pročitajte mišljenje naše savjetnice za prehranu SANJE MOČINIĆ kako ostvariti te planove i želje s početka godine. 

Korak po korak 

Važno je krenuti, jer i velika promjena počinje prvim korakom. Treba početi raditi na sebi, u svoju svakodnevicu uključiti više kretanja, pravilniju prehranu, dovoljnu količinu vode. Nije dobro krenuti s drastičnim dijetama – rijetko tko je i spreman na toliko odricanja. Inače, smatram kako dijete nisu odgovor za kvalitetan način življenja.

Uvijek je bolje staviti svoju prehranu u prioritete i planirati kupnju namirnica i obroke. Preferirati kuhano, umjesto prženog i pečenog, domaću kuhinju nasuprot fast fooda pa i restorana.

Kretanje je ključno!

Naravno, pored promjene prehrane, nema napretka bez kretanja koje je ključno za naš cijeli organizam – od rada srca, pluća, mišića do relaksacije koje ono pruža. Recimo, i šetnja po kvartu je dobrodošla, i desetak minuta dobrog rastezanja uz vježbe snage ujutro puno će značiti. Samo trebate krenuti… Nagovoriti sami sebe. Taj dio je često najteži, znam! Zato je vrlo poticajno priključiti se nekim grupama za tjelovježbu ili otići na dogovoreno planinarenje. U društvu je uvijek lakše! Recimo, znam žene koje pređu i 10 kilometara zajedno u šetnji i razgovoru, a da im “vrijeme proleti”.  Razmislite možete li si naći partnericu ili partnera za večernju šetnju. Hodanje je najpovoljniji oblik tjelovježbe, a ima ogromne koristi za organizam.

Također je važno istaknuti kako ne možemo kućanske poslove smatrati vježbanjem. Zna se da su to trčanje, planinarenje, biciklizam, pilates, yoga itd.

Važnost vitamina i minerala

Naravno, važan je i unos vitamina i minerala, tj. voća i povrća koji trebaju biti važan sastojak svake prehrane.  No, kako se kao savjetovalište za prehranu Zdravi i vitki bavimo i testom intolerancije na hranu, nešto što je načelno „zdravo“, ne mora biti za sve zdravo ako tijelo na tu namirnicu ne reagira dobro. Recimo, citrusi. Načelno su zdravi i puni vitamina C koji je važan za imunitet, a pripadaju među 5 najčešćih namirnica na koje su naši ispitanici intolerantni. 

Nažalost, danas nam se sve češće javljaju osobe koje ne da imaju samo koji kilogram viška, pa žele korigirati svoju prehranu u želji mršavljenja, već imaju zdravstvenih problema izazvanih lošom prehranom. I moram istaknuti, sve više se javljaju problemi i kod djece. Ukoliko hrana nije adekvatna, mogu se javiti problemi s kožom, kosom, respiratornim sustavom i naravno, probavom. Također treba razlikovati alergiju od intolerancije. 

Test intolerancije na hranu – što nam omogućuje? 

Često volim reći: “Hrana gorivo koje nas pokreće ili usporava.” No, 25-godišnja praksa savjetovanja u prehrani i rad s uređajem koji otkriva na koje su namirnice osobe intolerantne to svakodnevno potvrđuju već 25. godina. Sve je stvar izbora namirnica. Vjerujete, uopće nije toliko teško manje konzumirati ili čak izbaciti neke namirnice kao što se čini. Uostalom, uz nas niste sami, mi pratimo vaš napredak i dajemo vam podršku. Zamislite da patite od teških glavobolja i da izbacite neke namirnice i da glavobolje više nisu problem? Tada znate zašto ste “žrtvovali” tih nekoliko namirnica.  

***Tijekom veljače 2022. godine test intolarancije na hranu je snižen na 500 kn i još smo pripremile darove za vas. Upoznajte se s ponudom! 

Postanite Zdravi i Vitki pošaljite upit još danas ili dogovorite termin za besplatne konzultacije.

    Vaše ime*

    Vaš Email*

    Vaš telefon

    Vaša Poruka*